28 april 2011

Mamma

Förra veckan var mamma här och det var super! Mottot var att se och göra saker, men inte ha en för strikt och tight tidtabell, skööööönt. Vi såg de viktigaste sevärdheterna, shoppade, åt god mat och njöt av varandras sällskap (eller jag njöt i alla fall av att ha mamma här ;)). När jag var tvungen att sitta på lektioner, pressade mamma på stranden och blev BRUUUUUN. Tycker lite synd om er blekisar omkring henne i Finland ;) Var också helt super att ha henne här på min födis. Åt frukost på hotellet med presenter och kaka, kunde inte ha önskat något bättre. Tack för alla härliga födispresenter!!

Lyckligt födisbarn. Antti Tuisku <3


Bevis på att vi också såg sevärdheter; Lotus Lake och Mamsen.

Milk tea och havsutsikt. 
 
Mamma träffade också de flesta av mina kompisar (flesta i pyjamas), vilket var roligt. Fortskaffningsmedlet för veckan var min kära skoter. Under veckans lopp lättade mammas (först krampaktiga) grepp runt mig och hon blev en van skoterpassagerare.


Bevis. Hur coola ser inte vi ut!?!?

Som det inte skulle ha varit tillräckligt lyxigt att ha en hemifrån här, kom Hanna på besök från Taipei. Eftersom Jana var borta kunde jag smuggla in Hanna och hon kunde övernatta här. Var helt super att kunna jämföra våra upplevelser här och bara talatalatala. Slutsatsen var att vi nog inte riktigt ännu är färdiga att åka härifrån, men att en husband-to-be (Hannas), ruisleipä och laku inte skulle skada. :) Nästa gång blir det min tur att åka till Taipei.

Den här veckan har gått åt till att återgå till det normala; träningträningträning (try outs för Dragon Boat-lagen den här veckan), skolarbeten (hade chinese midterm och har två presentationer nästa vecka) och att betala min egen mat (tack mamma för förra veckan). Nästa vecka ännu normalt och sedan FILIPPINERNA <3

PS. Det är strikt F-Ö-R-B-J-U-D-E-T att påminna mig om att halva tiden här redan har gått.

5 kommentarer:

  1. Jag blev så glas när du hade uppdatera (jag ökar din besöksstatistik, kikar in här varje dag, nördig som jag är :P). Här är äntligen vår och sool! Vi måstemåstemåste ta Skype här nån dag för 1) jag har ikävä 2) det är vapp denna vecka och jag skall IGEN fira den utan dig. Sniif. :) Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  2. Du var nog inte ensam om att njuta :) Jag hade en härlig resa. Du var en professionell tour guide! Och skoterförare :) Kram <3

    SvaraRadera
  3. JEE HALVA TIDEN HAR GÅTT! Om vi ska vara exakta så e de 64 dagar tills du FÅR vara med mig :)

    SvaraRadera
  4. Hena: Joo förlåt för att jag har varit så lat på att uppdatera, har haft lite annat att göra :D Men de e Hena kiva att du e en trogen läsare :) Vi måst todellaki ta skype nån dag. Tänkte just på dig och vappen och förklara för Jana hur hemskt de e att vi igen int kan fira tillsammans. Vet inte riktit om hon förstod graden av allvarlighet... :P Jag har nog också ikävä, så ett skypesamtal sku sitta perfekt. Allt e annars helt supersupersuperbra. Kiva att där är vår så att ni också får lite sol och värme ;) Vi hörs bästis!! :D

    Mamma: Kiva att du också trivdes. Ser personalen från hotellet överallt (t.ex. på punttisen) och dom hälsar som vi sku vara gamla vänner, haha. Lisa hälsar! Kram

    Saska: Haista home.

    SvaraRadera
  5. En mä voi ku sä et oo täällä ;) hahah

    SvaraRadera