29 maj 2011

Glassmiddag & alkoholfritt

Nu börjar den sista satsingen för Dragon Boat. Igår hade vi den sista båtträningen för Mixed Team och vi var SUPERBRA. Det är jättebra för allas självförtroende och motivation. Några poolträningar ännu och vi är ready for the race. Sista båtträningarna för International Team är imorgon- och tisdagkväll.

Lovade mig själv att inte dricka alkohol under dessa två veckor före tävlingen. Detta för att vi tränar nästan varje dag, men också för att jag inte har tid och ork för krabbis. Behöver min sömn! Igår var vi ute och jag orkade dansa ända till två med hjälp av en cokis och vatten. Var ganska stolt över mig själv ;) Var ganska skönt att vakna pigg. Fick t.o.m mina skolsaker gjorda, har Social Media-presentation imorgon. Idag på kvällen firade vi Jacques' födelsedag på en bar/pub. Det var skönt att bara sitta och umgås med folk. Drack en cokis (om någon är intresserad).

Som ni kanske märkt lever vi på glass här. Lovar nu officiellt att inte äta en enda glass innan Dragon Boat är över. Åt Coldstone-glass till middag idag, får leva på den i en vecka. Wish me luck. God natt! :)

Mary och jag, första paret i båten. Randomguy i bakgrunden.

Julius, jag och Welson (och crazy-Eric i bakgrunden).

Teammates. Pavlína, Paul, William, Eric, jag och Welson.
 
Taiwanese pose. Gänget på Jacques' "kalas".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar