20 maj 2011

Muskelvärk

Nu har slutspurten för Dragon Boat börjat, det är två veckor kvar till tävlingen. Den här veckan blir det sammanlagt sju träningar (plus en frivillig punttis) för mig. Hade första träningen i den egentliga båten på onsdagmorgon  och det gick underligt bra. Det är mycket roligare att paddla när man kan känna att man faktiskt rör sig framåt (annat än sittande vid poolkanten). För tillfället är dock Love River helt megasmutsig så vi fick paddla bland döda fiskar och fåglar, växter och annat odefinierat skräp. Genomvåta jag doftade gott efteråt :D

På onsdagkväll (jepp, proffs tränar 2ggr/dag) paddlade vi stående i havet. Annars helt roligt, men korta jag hade vattnet upp till bröstet och fick verkligen jobba, både för att hållas och stå och för att få paddeln ner i vattnet. Kunde känna det i min vänsteraxel igår: kunde inte lyfta den armen högre än axelhöjd. Men nu är den lite bättre så tänker nog paddla idag igen. Dessutom är det fest idag (träna hårt, festa hårt, är vårt motto) med något underligt tema som jag ingen (utom Justin som kom på det) riktigt förstått ännu. Måste fixa en outfit ännu idag..

Har nog lite skola också. Nästa vecka har vi kinesiska tent och så var det slut med det. Det betyder såklart ännu mindre skola, jessssss. :D

Här kan ni se hur det borde och förhoppningsvis kommer att se ut när international team paddlar i tävlingen: http://www.youtube.com/watch?v=byDooiBm49g (ber om ursäkt för de hysteriska flickorna i bakgrunden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar