27 maj 2011

Kinesiska del 2 och lite annat

Överlevde också den andra delen av kinesiskaprovet; hörförståelsen, sturkurövningen och dialogen. Fick dessutom genast resultatet från de två första och det hade gått ganska bra, skönt. Julius och min dialog vad mer ett skådespel, vi hade olika scener, kostymer och rekvisita. Behövde alla pluspoäng vi kunde få :) Så nu är kinesiskan loppusluuuuuuuut, vilket betyder ännu mindre skola. Jag klagar inte ;)  

Annars är det bara dragon boat, dragon boat och dragon boat. Det börjar gå bättre, men tungt är det. Känns skönt att tävlingen närmar sig. Men vad ska jag göra sen? All min tid har gått åt till kinesiskan och dragon boat. Nu måste jag hitta på något nytt. Har min sista föreläsning 14.6, efter det blir det några veckor semester före det är dags att åka hemåt.. Hinner nog med mycket före det!

Igår ordnade en flicka från vår dorm en "farewell"-dinner eftersom några redan åker om några dagar. Det var ett BBQ-ställe där man betalar 480NT/person och får i 2h äta hur mycket man vill. Åt kött, kött, kött och kött när vi äntligen hade möjlighet till det. Men köttet var inte det bästa med kvällen: man fick också äta hur mycket man ville av Häagen-Dazs-glass, HEAVEN!!!

Matgänget.


Idag är en äkta Dragon Boat-dag: tränade med International team 8.30 på morgonen i Love River, 15.30 är det presskonferens på samma ställe (vi är ett är de fyra inbjudna lagen) och 18.30 är det poolträning som gäller. Fullt upp alltså. Men det är bara roligt! Hoppas ni ännu orkar med mitt DB-prat. Tackochförlåt <3

DB-flickor och f.d. ansvariga för simbassängen.


In action.

Högra sidan av mixed team och vänstra av men's team.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar