24 maj 2011

Kinesiska och träning

Det är vad mina dagar består av. Idag har vi kinesiska förhör, imorgon ett muntligt prov och en hörförståelse och på torsdag en till hörförståelse och en dialog som vi ska kunna utantill. Men sen är det SLUUUUT, wohooooo!

Hade första träningen med International team igår. Båten är den som visades i videon som jag linkade (med draken), inte den lättare varianten som i de andra serierna. Paddeln är också mycket tyngre. Träningen igår var alltså ganska tung. Att vi inte hade en trummis och att tre paddlare fattades gjorde inte saken lättare. Höll nästan på att falla ombord när jag förstökte sträcka mig till vattnet. Lyckligaste stunden var när Justin sa att tiden tyvärr var slut och vi måste paddla tillbaka :D Men oftast är det nog roligt! Känner mig som en proffsidrottare som bara tränar, äter och sover. Studerandet är bara ett plus.

Vi undrade just med flickorna vad vi talade om innan vi hade Dragon Boat. Allt kretsar omkring tävlingen för tillfället, t.o.m våra drömmar. Märkte att jag inte skriver om något annat i bloggen heller, förlåt.. Orka två veckor, sen slutar jag! :D

Men nu tillbaka till studerandet, ska hinna på punttis före kinesiskan. Puss och kram <3   

2 kommentarer:

  1. Mamma är nöjd när dottern bara sportar och studerar. Inget festande och svirande för vår flicka ;)

    SvaraRadera
  2. Hinner inte med sånt lyx, ännu mindre med krabbis. 6.6 SMÄLLER DET.

    SvaraRadera