31 maj 2011

Blåbärssoppa

Åkte just runt i tre timmar och försökte hitta tyg eller något annat liknande i granna färger för att pigga upp vår Dragon Boat-outfit. Hittade INGENTING. Får göra ett nytt försök någon annan dag.

Rundturen hade dock en ljusglimt. Åkte till Ikea för att se om de hade passande tyger och passade samtidigt på att checka matutbudet. Köpte Ekströms blåbärssoppa. Är inte annars ett stort fan av blåbärssoppa, men ni kan inte ana hur gått det smakar nu! Mitt favoritbär, fibrer och C-vitamin, xièxie. Pulvervarianten var i en finsk förpackning, vilket jag tyckte var lite roligt.

Gårdagens Dragon Boat-träning gick superbra. Hade tre fyra extrapersoner i båten men lyckades ändå klocka tider nära och bättre än förra årets vinnartid. Fick också veta att Mary och jag är de enda flickorna som paddlar i det första internationella racet. Inte har man tränat i onödan ;) Har märkt att männsikor, speciellt flickor som inte är vana att träna, börjar tappa motivationen och intresset att träna. Själv tycker jag att det är konstigt  eftersom jag bara känner mig mer och mer motiverad ju närmare tävlingsdagen är. Men tydligen är det inte så för alla (vissa stannade framför datorn igår när de skulle vara vid sportplanen) och därför har vi startat en motivationskampanj. Får hoppas att det räcker för våra lag är faktikt jäääääkligt bra!

Nu veckans andra och nästsista föreläsning, Tschüs!

PS. Checka materialet från mediatillfället: http://ap.ntdtv.com/news/20110528/video/63343.html. Hoppas den går att se i Finland också..

1 kommentar:

  1. Jee, jag bongade dej på videon! Det ser urroligt ut! Såg också Lisa, Lasse och Julius. Förresten, min första läsebok i skolan hette "Hos Lisa och Lasse" :) Kram <3

    SvaraRadera