17 februari 2011

Exploring the city

Lite uppdates igen: Igår åt vi lunch på ett härligt mexikanskt ställe med havsutsikt. Efteråt åkte vi runt i stan (på skoter!). Richard från Tyskland har varit här på utbyte en gång tidigare och var en bra guide. Fick också åka i hans skjuts. Här har ALLA skotrar! Det finns typ 2/ taiwanesisk familj. Överallt finns hav av dem :D Var lite skeptisk gällande mitt eget skoterkörande, men har nog märkt att de lönar sig att ha en. Måst väl hyra en (wish me luck!).. På kvällen var på vi Brickyard på Ladies Night och fortsatte sedan till en nattklubb. Dumma jag hade glömt mitt ID (dom e megatarkkan här) så jag fick åka av och an med taxi för att hämta det. Kommer aldrig mera att glömma mitt körkort! På den baren betalade man 100 NT (dela med 40 så får ni det i euron) i inträde och fick dricka hur mycket man ville, sku knappast funka i Finland :D

Idag vaknade jag halv 1 (kan bli helt bra med rutiner när skolan börjar..) och har efter det legat på stranden med Stacey och Lisa (yllättäen från Frankrike). Idag ska vi gå till en av Night Marketerna (har lite ren varit och tjuvkikat och där finns en massa fina skor!) och ta det ganska lugnt. Imorgon måste man vara pigg när det är Orientation Day.

Här är lite bilder från stranden och rundturen i stan:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar