21 februari 2011

Nu börjar allvaret

Har varit på min första föreläsning, Social media and society. Kursen handlar om facebook och sånt, ganska intressant faktiskt. Fast dagens föreläsning var bara en introduktion och vi skulle presentera vårt par för de andra. När taiwaneserna (de flesta på kursen är härifrån) fick höra att jag är från Finland var reaktionen "Ooooh, it's SO cold". Samma reaktion varje gång.

Fick mitt studiekort idag, är officiellt en studerande på NSYSU nu (lärde mig uttala skolans namn på kinesiska (tsung shang ta she (ungefär)) idag i taxin, chauffören tyckte jag var duktig)! :) När jag skulle få mitt parkeringstillstånd blev det dock problem eftersom pappren jag fick av Louis The Scooterguy var inte i kraft. Den jäveln. Hade dejt med honom idag och fick det fixat.

Kafeterian närmast vår dorm har äntligen öppnat! Man får den godaste juicen där! 30NT för färskpressad juice, ei paha. Körde just min skoter för första gången.. Var först ganska farlig både före mig själv och min omgivning, men nu är jag pro. Så no worries :)

Gonatt! (OBS! Mamma, klockan är före 10 här och jag går snart och lägger mig..)

7 kommentarer:

  1. Jepp dom e ganska kloka domdär taiwaneserna, här är SO cold :) Vi måste ta en skypedejt här nåt tag min vän!

    SvaraRadera
  2. Duktig flicka, sov gott. Moster Lelle hälsar.

    SvaraRadera
  3. En del lär sej köra skoter - andra inte. Jag testade två gånger - den första och den sista. Jag körde nämligen direkt in i en buske!

    SvaraRadera
  4. Oj nej! Nå jag hoppas att går lite bättre för mig. EFter nästa vecka kommer jag att vara helt beroende av skotern för att hinna från en föreläsning till en annan. :)

    SvaraRadera
  5. Sku man få se en bild på dej o skotern? Hälst ska du ha den tuffa hjälmen på :)

    SvaraRadera
  6. Nej, det får man inte. I alla fall ännu. :)

    SvaraRadera