28 februari 2011

Hostande skoterpro

Har kört min skoter idag OCH skjutsat en. Och vi lever ännu, båda två! :D Har nu förstått grejen och är inte lika rädd mera. Dagens prövning blir att köra in till centrum där Final Fireworks äger rum. Sen ska vi äta hamburgare som jag har fått höra om sedan jag kom hit. Hoppas dom är lika goda som jag tror.

Förra natten sov jag kanske 4h. Annars hostade jag och kastade upp. Inte så värst trevligt. Men nu känns det bättre, får se hur nästa natt blir. Skulle ha velat träna idag, men det fick i stället bli lite strand och läxor. Har skrivit färdigt min första läxa i Taiwan, jeejee :)

Imorgon börjar äntligen kinesiskan! Det har jag väntat på! Så imorgon briljerar jag med mina kunskaper (fast hörde nog att vi bara lär oss att tala, tecknen kommer i mera avencerade kurser). :)

4 kommentarer:

  1. Stackars dej som är sjuk :( Hoppas du sover bättre i natt. Tur att du inte lär dej skriva kinesiska, så du inte byter bloggspråk! Kram

    SvaraRadera
  2. Join my club, ja sov också bara 4 timmar. Men de va för att ja titta på PH, så de e kanske int rikit samma sak. Krya på dig syrran <3 ps. 希望是好的漢堡包 ( = hoppas hamburgaren var god ). Översatte för att jag antog att dina kunskaper i "perinteinen kiina" inte var lika avancerade som mina.

    SvaraRadera
  3. Mår mycket bättre! Dricker lite te så blir det nog bra :) Hamburgaren var super! Vi kom överens om att vi åker dit en gång i månaden. :P

    SvaraRadera