2 mars 2011

Mitt nya namn

Ni kan härefter kalla mig lúo di ná, vilket är mitt kinesiska namn. Fint va? :) Första lektionen i kinesiska gick ut på att lära sig att uttala (=apa efter läraren) olika bokstäver och stavelser.Och vet ni vad? Uttalet är helt som i finskan (a, o, u etc.)! Får se vad det blir, roligt var det. Ethics föreläsningen var inte lika rolig.. Skulle aldrig tro att det är en masters kurs eller ens en kurs på ett universitet! Supertråkigt och helt löjliga presentationer. Var tvungen att presentera vad jag hade skrivit framför klassen (hatar att tala inför publik!!), men det gick helt okej (överlevde i alla fall).

Efter skoldagen blev det punttis med Lisa (tvingade henne) och sedan shopping och mexikanskt i stan. Köpte svarta conversen för 1000NT, ett par högklackade och en klänning. Dessutom lät jag sätta lösnaglar med fransk manikyr. Får se hur länge de håller, är inte riktigt van... :P

Nu blir det en kopp Jasmine Green Tea (måste ju dricka te i ett land som detta), lite läxläsning (usch, skulle inte alls orka) och sedan läggdags. Imorgon skola från 9-14 och sedan blir det Brickyard för att fira Sophies födis. Älska onsdagar <3

PS. Skoteråkandet i centrum gick helt jättebra igår. Var dock den värsta rusingen någon av de andra någonsin hade upplevt, just min tur :D Men nu har jag i alla fall upplevt det värsta så borde nog klara mig. Är faktiskt ganska kär i min lilla, gamla, smutsiga skoter :) 

3 kommentarer:

  1. Kära lúo di ná, härmed lovar jag att aldrig åka till Taiwan för att studera. Vi alla vet hur mycket jag tycker om att ha föredrag. USCH.. Väntar ännu också på en bild på dig, skotern och föståss hjälmen :)

    SvaraRadera
  2. På något gott väntar man aldrig för länge (eller någå ditåt..) ;)

    SvaraRadera
  3. Nu är mina förväntningar väldigt höga, så de e bäst att du poserar snyggt sen ;)

    SvaraRadera