7 juni 2011

Dragon Boat: Dag 3 & 4

Så var Dragon Boat förbi. På söndagen var det semifinal som gällde för Mixed Team. Före det blev Open Men's diskade för oklarheter med laguppställningen. Därför måste vi vara extra noggranna och kunde av många själ inte ha det lag vi ville. Men det gick bra ändå: andra i vårt heat och finalplats. Med International paddlade vi först Round 2 och förbättrade vår tid till 2.50.50 (eller något liknande). Vi var ändå tvungna att paddla semifinalen klockan 21.00. Lyckades igen förbättra vår tid med några tiondelar och var klar etta. Tre race på en dag är ganska mycket och jag var supertrött på kvällen. Meeeeeeen, vad tänder en mer än FINAL x 2???????

Igår var det äntligen dags för finaler. Med Mixed Team gav vi allt: hade ny paddlingsstrategi och efter racet spydde jag nästan. Lovar att jag inte var den enda. Det räckte ändå inte och vi fick nöja oss med en fjärdeplats. Fick ändå en pokal och 5000NT som Ally och jag fick motta på scenen under prisceremonin. Med International Team lyckades vi ännu förbättra vår tid till 2.46, något som är helt sjukt. Var överlägsna vinnare och festen kunde börja. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!

Hann inte med dusch eller annat lyx före festen. Korkade bara ölen och började festa. Efter att alla tillsammans ha varit på "restaurang", haft medaljutdelning och fått varsitt specialpris åkte vi till stranden för att fortsätta med bonfire. Vi simmade och härjade och gick hem runt halv fem på morgonen. På morgonen märkte jag att min medalj hade blivit på stranden. Åkte för att leta efter den, men den fanns ingenstans :(

Trots borttappad medalj var hela Dragon Boat från första träningen till hemfärden från stranden en upplevelse som gjorde min utbytesvistelse till något speciellt och oförglömligt. Träffade människor som jag inte annars skulle ha träffat och blev nära med en massa härliga människor. WE'RE THE CHAMPIONS!!!!!!!!

Sisu.

Happy taiwanese. Eric, Zack, Jack, Shark, Paul, Andy, jag, Violaine och Mary.

Mary och jag före finalen med International.


Ally och jag under prisceremonin.

Hoppas den här videon på något sätt kan förklara stämningen före och efter finalen: http://www.youtube.com/watch?v=cq3yfL6yExg&feature=player_embedded

1 kommentar:

  1. Megastort grattis! Fenomenalt jobbat! Den finländska sisun har igen visat vad den går för. Kram <3

    SvaraRadera