30 juni 2011

I'm coming home

http://www.youtube.com/watch?v=k-ImCpNqbJw

Dags för mig att ta mitt pickochpack (=flyttlass) och flyga tillbaka till Finland, min familj, mina vänner, min lägenhet, mitt jobb och alla bekanta. Åker idag klockan 20.30, Kaohsiung-Hong Kong-London-Helsingfors, framme imorgon 15.15.

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, det är ett faktum. Har spenderat 4,5 otroliga, minnesvärda månader i Kaohsiung och kallat dormen mitt hem. Har lärt känna en massa nya, intressanta, trevliga, roliga, härliga, viktiga människor och många av dem kommer jag säkert att träffa i framtiden. Jag har haft sommar sedan februari, besökt länder och paradisstränder jag aldrig kunnat drömma om, ätit konstiga saker (senast grisfot och fiskkäke), lärt mig kinesiska, satsat 100% på en paddlingstävling, döpt en 20-årig taiwanesisk kille Shark (han använder det som sitt engelska namn), sovit i ett översvämmat tält på stranden, klätt mig i granna trikåer och gula minishorts, blivit en proffsig skoterförare, simmat naken med tjugo andra mitt i natten, lärt mig att dricka öl och fått ungefär femton nya sår och ärr på mina ben. För att nämna några.

Men nu är det dags att njuta av den finska sommaren och allt mina hemtrakter har att bjuda på. Väntar massor på att se er alla!

Några bilder från mina sista dagar i Taiwan:

Hårfärgning på gång.

Servitören visste inte att jag är finsk.

Middag på Bottoms Up.

Lisa <3

Taiwanesisk mat.

Mitt middagssällskap.

Våning 75 i 85 Building, bar med livemusik.
Last Dinner. Ally <3

Chokomousse.
Sista Ladies Night.

<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar