27 juni 2011

To do-list

Före jag åker ska jag:

Äta fyra luncher varav i alla fall en är sushi och en subway
Gå ut och äta middag på våra favoritställen med mina kompisar tre gånger
Äta taiwanesisk middag, taiwanesisk middagstid, med Roger och hans kompisar
Festa minst två gånger, kanske tre
Gå på punttis tre gånger
Få mitt hår färgat
Packa en låda med saker åt en flicka som kommer hit efter sommaren (massor!)
Köpa sista tuliaisina (hoppas dom ryms i väskan)
Trotta alla mina saker i två resväskor, helst utan övervikt (mission impossible)
Lämna tillbaka min kära skoter, The Bug
Ta bilder på kampusområdet, har ju inte bara haft 5 månader på mig att göra det
Njuta av varje sekund jag har kvar
Ta avsked av en massa härliga människor
Säga hejdå tillsvidare till mina vänner
Börja spara pengar för resor till bl.a. Frankrike och Kanada (oj om man skulle vara miljardär..)

Fyra dagar kvar i Kaohsiung, stället som har varit mitt hem (ett perfekt sådant) i 4,5 månader. Dormen blir bara tommare och tommare, snart är ingen kvar. Kantinen har stängt och taiwaneserna packar sina saker och åker hem. Punttisen har sommartidtabell och man kan inte se några bekanta. Får väl bara godkänna att det snart också är dags för mig att åka hem. Men nu kilar jag iväg för att ta vara på varje sekund jag har kvar. Ses snart! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar