20 mars 2011

Buddha och andra kompisar

Bonfire Partyt var super med fyrverkerier och grejer (här är det helt okej att skjuta några raketer när man känner för det). Förstod till och med att gå hem tillräckligt tidigt för att orka stiga upp idag. Vi startade nämligen klockan 10 för att ta bussen till Fo Guang Shan, ett buddhistkloster ungefär en timme härifrån. Klostret är det tredje största i hela Asien så det var värt att se. Kan inte förklara hur fint det var, men jag hoppas ni ens kan uppleva en liten del genom att se mina bilder (nej, har inte blivit religiös, bara lite imponerad). Vi gick runt på området, träffade några munkar, såg människor be och beundrade de fina statyerna och buddhor av olika slag (allt från babybuddhas till den gigantiska). Åkte hem på eftermiddagen och trots den guppiga färden somnade vi nästan alla i bussen. Som tur hojtade chauffören när det var dags att stiga ur.. 

På kvällen firade vi Victors (han har nog ett konstit taiwanesiskt namn också) födelsedag på ett ställe som heter No Name (finurligt). Det var meningen att vi skulle fortsätta till någon bar, men reslutatet blev slutligen en McFlurry Oreo på McDonald's och hemfärd. Vi hoppashoppashoppas att det i morgon är fint väder och vi kan ta våra läxor till stranden. Annars blir det kinesiska och Ethics på rummet, jejj..

Lisa, Stacy och Chantal framför The Main Shrine. Gången heter The Way to Buddhahood.

Beende människor inne i The Main Shrine.

Babybuddha.


Feta schackspelande babybuddhas.

Guldbuddhas (fanns hundratals av dem på rad runt den stora). Och jag.

Giantbuddha.

Chantal, Violaine, Lisa, jag och Stacy.
En av de tre Buddhorna inne i templet.

Nu hoppas jag på ett skypesamtal med Andy McCoy, Tuksu och mina andra vänner.. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar