25 mars 2011

Salsa

Och så var denna veckas skola avklarad. Torsdagens kinesiska gick som vanligt i koma efter fyra timmars sömn.. Efteråt sov jag dagssömn i två timmar för att orka med resten av dagen. Gick lite på punttis och sen blev det salsa. ISA ordnar salsalektioner för utisar två gånger/vecka och igår var första gången. Lite tråkigt till en början med grundsteg eftersom resten var nybörjare. Senare när läraren och två taiwaneser (som tydligen dansar parsalsa) märkte att jag inte är nybörjare och dansade med mig blev det superroligt! Fick nog ett gott skratt när en viss finsk vän tog till salsastegen... Nästa vecka på nytt :)

Lisa, Stacy och Violaine åkte till Taipei för veckoslutet för att träffa sina kompisar. Jag har en del skolgrejer att göra före vi åker på vår resa och blev därför här. Veckoslutet kommer att innehålla tränande och skrivande av Response Paper för Social Media-kursen. Har nog planerat lite bar och sånt också så att det inte blir för allvarligt ;) Ska också gå till hotellet vid stranden för att diskutera priser och tillgänglighet så att mamma har någonstans att bo när hon (ganska snart) kommer. Hoppas att dom talar engelska, men kan faktiskt säga datum och siffror, alltså det som är väsentligt, på kinesiska så jag borde nog klara mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar