14 mars 2011

Så var det måndag igen..

..och veckoslutet bakom. Veckoslutet bjöd på tsunamivarning, turistande, läxläsning, strand, festande, träning och sömn.

Allt som hänt i Japan är verkligen hemskt och kan inte annat än tycka synd om alla som varit där eller har någon bekant i de drabbade områdena. Rädslan eller ens tanken att något skulle kunna hända här hann aldrig slå mig. Kände mig lite dum när alla oroade sig över hur vi har det här fast vi själva inte ens hade hunnit tänka på saken ur den synvinkeln...

Så i stället för evakuering blev det festande. På lördagen ordnade vi förfest i pojkarnas våning. En massa människor kom och vi hade jätteroligt. Fick också en ny skoter som både är fin och funkar (än så länge..). Stacys och Lisas kompis och hans roomies från Taipei var här hela veckoslutet så vi åkte till Lotus Lake (se bilder) och visade stranden (äntligen strandväder!). Har dock också gjort en stor del av mina kinesiskaläxor (på stranden..) och planerat och gjort vår überbra presentation (har den om 2 timmar).

Träffade Justin, en australienare som drar skolans roddlag. I juni ordnas en sk. Dragon Boat-tävling som NSYSU har vunnit fyra år i rad. Han var så övertygande att jag tänker delta. Ska bli roligt att träna ordentligt och med andra människor. Justin tyckte också att jag är "a little girl who knows how to network and is pretty into this" (=härjar runt och pratar mycket..) och frågade om jag vill vara med och styra och ställa i laget med honom. Lovade tänka på saken. Känner mig ärligt sagt lite för lat för att axla ansvaret.  Hur hemskt det än låter..

Idag blir det att hålla presentationen, göra färdigt kinesiskaläxorna och skriva Ethics-texten. Spännande dag på kommande :D

Troligen orsaken till namnet Lotus Lake (eller Pond).
Stacy och jag.

Violaine och jag.

 

2 kommentarer:

  1. Släktens första tävlingsroddare! Inte illa.

    SvaraRadera
  2. Kanske du kan ordna ett Måsholmen runt- race när du kommer hem! Du kan rekrytera systrarna Widell som (vinnande) roddlag ;)

    SvaraRadera