23 mars 2011

Hej igen

Början av veckan har varit ganska lika som de tidigare veckorna. På söndagen var det faktiskt strandväder så jag fick sola och göra mina kinesiskaläxor samtidigt. På måndagen hade vi Social Media och två taiwaneser höll sin presentation. Lite svårt att hållas med när deras engelska är så dålig att de är tvungna att ta till kinesiskan... Men helt samma, har slutat bry mig om att föreläsningarna är dåliga :) Dragon Boat träningen var lika rolig och bra som förra gången. Francesca från Italien fyllde 25 så efter träningen firade vi henne på en bar. Hade roligt med god mat och några öl (basic måndag..).

Efter kinesiskan och Ethics-föreläsningen igår sprang och cyklade jag på punttisen för att undvika galen muskelvärk från måndagen. Flickorna här (de som inte är vana att träna) har muskelvärk och anser sig därför vara skadade. Var tvungen att skratta lite.. :D Igår blev det också lite (okej, mycket) shopping. Köpte en vit skoterhjälm, en tunn läderrock (måst ju ha en skoterrock), två par skor och en väst. Tänker inte shoppa någonting före vår resa (9 dagar, jobbigt)..

Idag på IHRM-föreläsningen missförstod föreläsaren min fråga en aning. Han tror nu att jag är gift med en man som inte kan jobba och att jag därför måste därför försörja vår familj. Hans svar: "Wonderful!!". Orkade inte rätta honom eftersom hans språkkunskaper inte skulle ha räckt till... :D Ikväll blir det Dragon Boat och fest (wednesday night  is party night, you know)! Och så börjar veckoslutet igen närma sig.. ;)

PS. Har ni inte något annat att göra så kan ni fast ta en titt på B&B-stället vi ska bo på på Bali: http://www.echolandbali.com/default.asp

3 kommentarer:

  1. oj nej. där är grönt vatten i swimmingpoolen på hotellet. Månne där finns alger???:)

    SvaraRadera
  2. Lyxlirare! Smått avundsjuk...

    SvaraRadera
  3. Aijoo, alger.. Kanske jag för säkerthetsskull inte alls borde åka.. ;)

    SvaraRadera