8 mars 2011

Skoteräventyr mm.

Började dagen med att skriva en überfin text on The Body Shop. Under Social Media and Society-föreläsningen diskuterade vi i två timmar om Facebook och annat intressant. Kändes inte direkt jobbigt.. Plötsligt var klockan fem och  jag gick till punttisen. På kvällen ordnade vi en överraskingsfest på taket för Bojan som åker på onsdag. Hade köpt ljus och lite dricka och nästan alla utisar var där. Ganska mysigt. :) Efteråt bestämde vi oss med Lasse, Lisa, Lee och Pontus att åka till Pizza Hut. Problemet var bara att vi inte hade någon aning om var det var... Reslutatet: Huvudlöst yrande runt i stan, en krock (inget allvarligt och inte mitt fel) och till sist McDonald's. Var dock ganska stolt över mig själv eftersom jag hela tiden visste ungefär var vi var och hittade vägen hem. Betyder att Kaohsiung i alla fall till en del blivit min stad <3 :)

Har imorgon muntligt prov i kinesiska. Har inte övat ännu, blir morgonens program. Gonatt! :)

2 kommentarer:

  1. Kära barn, inga flera krockar tack! Att du klarade av att orientera i storstaden överraskar mej inte. Skönt för mej som har fötts utan orienteringssinne att få dej som guide :)
    Lycka till med kinesiskan. Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Nejnej, och dessutom var det ju faktiskt inte mitt fel, det var jag som var offret :D Blev ännu bättre på att orientera idag. Vänta bara, när du kommer hit åker vi sicksack genom staden på min skoter (om jag nu får en som funkar..)!! :D Kinesiskan gick helt bra, måst bara lära mig att sjunga, suck. Kram

    SvaraRadera