27 mars 2011

Korgboll, Coldstone och galna Indoneser

Veckoslutet blev lite annat än planerat. Lisa och Stacy åkte inte till Taipei (de bara sov länge då när jag trodde att de hade åkt), vilket har gjort det svårare för mig att koncentrera mig på skolarbetet. Fick nog en del gjort på fredag och lördag, men måste ta mig i kragen idag. I stället för att göra läxor igår spelade jag korgboll med pojkarna (helt superroligt, måste bara lära mig att träffa korgen..) och åkte till Mega mall för att äta glass på Coldstone Creamery. Åt fransk vaniljglass med cookie dough, chokobitar, kinuskisås och fugde, N-A-M. Dessutom var det två för priset av en så det blev billigt och bra (nej, åt inte två glassar). Kvällen spenderarde vi i Lasses och Julius rum eftersom en grupp Indoneser under de närmaste dagarna har ockuperat vardagsrummet för deras Uno-turneringar, pokemonstunder, matlagning (jepp, de har en bärbar stekplatta), skratt och skrik. Men vi hade roligt :) Idiotjag drack kaffe klockan 11 vilket betydde att jag satt på facebook halva natten och fick sömn klockan 4, lyckat.

Idag MÅSTE jag skriva på mitt arbete. Har inga andra planer (ännu) än att vi ska se Black Swan på bio med Lisa klockan 21.30, tills dess är det bara skrivaskrivaskriva. Motiverar mig själv med att tänka på var jag är om en vecka.... :)

1 kommentar:

  1. Du har igen erövrat en ny gren! Kanske du skulle vara lagom längd i ett taiwanesiskt basketlag ;)

    SvaraRadera