18 mars 2011

Uppdatering

Usch vad jag har blivit lat på att uppdatera, förlåt.. Detta har hänt sedan tisdagen:

På onsdagen efter skolan hade vi första Dragonboat-träningen, sprang och gjorde muskler. Det var helt superroligt och kändes skönt med muskelvärk efteråt.. Var intressant att märka så stora skillnader i människors kondition. Vissa orkade inte springa två varv runt planen och för andra var några armhävningar något oöverkomligt. Men nu har de ju sin livs chans att komma i skick! Ska nog göra gått åt en och annan (inkluderar mig själv..) Onsdagen var annars också en händelserik dag. Drack lite kiwijuice och fick världens allergiattack med andnöd, konstiga knottror på ryggen osv. Men jag överlevde och märkte att jag verkligen är allergisk mot kiwi. :D Kvällen och natten (och morgonen) yrade vi runt i våra fina togas (bilder senare).

Att torsdagen är en allmän krabbisdag märktes på kinesiskatimmen. Efter 4h sömn tog jag mig dit och var först den enda människan på plats. Sakta men säkert droppade dock en del av de andra eleverna in. På kvällen gick vi runt på den största Night Marketen, dock utan någon större succé eftersom vi var så trötta..

Efter 12 timmars sömn borde jag ha kännt mig pigg idag, men nej. Förmiddagen gick i total koma. Lasse och jag tog oss ändå till punttisen och jag återfann min energi. Sedan blev det glass på Baskin & Robbins (Cookie Dough, NAM!!!) och lite shoppande (köpte nog ingenting..). På kvällen blir det Bonfire Party på stranden, mysigt.. Får se vad veckoslutet kommer att erbjuda, har en massa planer men inget är fastställt. Tänker börja med att sova ordentligt nästa natt. :)

2 kommentarer:

  1. Mitt kära barn, avstå från kiwi i fortsättningen! Roddträningen låter super rolig. Hoppas du sovit gott förra natten. Kram i väntan på togabilder :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra det, jag lovar (alla andra håller också reda på mig..)!! Har lovat Arthur och Chantal (ett par från Kanada) att göra mitt allt för att inte dö. :D När togabilderna kommer beror på Stacy eftersom jag inte hade min kamera med mig.. Sov gott förra natten, tog en tupplur i bussen och ska sova länge nästa natt också. Sköööööönt. :)

    SvaraRadera